معماری
خانه / خودرو و خودران / چرا ب‌ام‌و واقعاً تسلا را دوست دارد؟!

چرا ب‌ام‌و واقعاً تسلا را دوست دارد؟!

اگر فردی در موضوعی که فرد دیگری می‌خواهد نقش محوری داشته باشد حرف اول را بزند شاید با تلاش‌هایی برای رقیب تراشیدن مواجه شود.

BMW i-Vision Dynamics Concept

اما BMW اینطور نیست و سعی هم نمی‌کند چنین عملی را انجام دهد. اگرچه همواره از تسلا به عنوان پیشروی خودروهای الکتریکی یاد برده می‌شود اما به نظر می‌رسد بخش i ب‌ام‌و یک رقیب شایسته بوده و می‌تواند تمام کارهای این خودروساز آمریکایی را تحسین کند.

BMW i-Vision Dynamics Concept
Wieland Brúch مدیر ارتباطات رسانه‌ای بخش i ب‌ام‌و می‌گوید:

ما در تسلا و ب ام و i یک هدف مشترک را داریم و آن نیاز تکنولوژی‌های جدید به ایجاد جذابیت عاطفی برای مشتریان است. من فکر می‌کنم تسلا از نظر احساسی کردن حمل‌ونقل الکتریکی کار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند زیرا تا زمانی که حمل‌ونقل الکتریکی به معنی حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر و بدون آلودگی باشد بنابراین این موضوع برای موفقیت کافی نخواهد بود.


خودروهای الکتریکی پیش از تسلا کلافه کننده بودند و تنها افرادی که می‌خواستند پز دهند آن‌ها را می‌خریدند اما این روش باعث نمی‌شد که این خودروها همه‌گیر شوند. مدیر BMW می‌گوید:

تسلا کمک بسیار خوبی به گسترش حمل‌ونقل الکتریکی می‌کند. ما فکر می‌کنیم تسلا در حرکت روی به جلوی خودروهای الکتریکی بسیار کمک کرده و به هر عضو تیم حمل‌ونقل الکتریکی خوشامد می‌گوییم.


Brúch می‌گوید ب‌ام‌و i بجای اینکه به تسلا و جگوار به چشم یک خطر نگاه کند از هر رقیبی که به پیشبرد هدف تولید انبوه خودروهای الکتریکی کمک می‌کند استقبال خواهد کرد. این کمپانی مخصوصاً به تسلا که تلاش‌های صورت گرفته در تولید محصولات الکتریکی را با ارائه مدل‌های جذاب و کارا تغییر داده خوشامد می‌گوید.


اما دلیل اینکه ب‌ام‌و احتمالاً تسلا را به عنوان یک خطر بزرگ تلقی نمی‌کند واقعاً چیست؟ ژرمن‌ها تاریخچه‌ای 100 ساله داشته و در بحث ساخت خودروهای جذاب سابقه بسیار طولانی‌ای دارند. فروش خودروهای الکتریکی این برند نیز خیلی کم نبوده است. ب‌ام‌و i سال پیش فروشی تقریباً برابر با تسلا داشته و به‌صورت جهانی حدود 103 هزار دستگاه خودرو فروخته است. بد نیست بدانید این بخش الکتریکی ب‌ام‌و فروشی بیشتر از بخش M داشته است.

2016 Tesla Model S P90D v BMW 730d
تا زمانی که مردم به BMW در ساخت نمادهای خودرویی اعتماد داشته باشند هنوز هم محصولات آن را خواهند خرید، خواه این محصول الکتریکی باشد یا نباشد و BMW می‌گوید که این امر باعث می‌شود در بحث رقابت دست برتر را داشته باشد.

Let’s block ads! (Why?)

برای مطالعه ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *