معماری
خانه / خودرو و خودران / فولکس‌واگن پاسات 2018؛خودرویی با احتمال حضور در ایران

فولکس‌واگن پاسات 2018؛خودرویی با احتمال حضور در ایران

شرکت خودروسازی فولکس واگن با مدل پاسات وارد قلمرو دلهره‌آور سدان‌های سایز متوسط شده است. این خودو برای سال 2018 به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ دو لیتری با قدرت 174 اسب بخار مجهز شده است. پاسات 2018 تحت تریم‌های S، R-Line، SE و SEL premium به بازار عرضه می‌شود. اگر به دنبال نیروی بیشتر هستید می‌توانید در نسخه پریمیوم از پیشرانه V-6 به حجم 3.6 لیتر و توان 280 اسب بخار استفاده نمایید. همچنین مدل جدید پاسات GT مجهز به پیشرانه V-6 هم برای سال 2018 در دسترس خواهد بود.

فولکس‌واگن پاسات
در اینجا دو نمونه از پاسات 2018 را مورد بررسی قرار داده‌ایم: یک نمونه از تریم R-line به قیمت 25,845 دلار و دیگری پاسات SE به قیمت 27,145 دلار است.
شاخصه‌های متمایزکننده تریم R-line از دیگر برادرش شامل پدل شیفتر تعبیه شده پشت غربیلک فرمان، بدنه اسپرت‌تر و رینگ‌های 19 اینچی است.


نسخه SE هم دارای امکاناتی همچون سانروف و کلید مجاورت به همراه استارت دکمه‌ای است که هیچ یک در R-line قابل حصول نخواهد بود. هر دو نمونه مشترکا دارای کروز کنترل تطبیق‌پذیر، مانیتورینگ نقاط کور، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، نمایشگر لمسی 6.3 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه هستند.


پیشرانه 2 لیتری جایگزین گونه 1.8 لیتری توربوشارژ شده که در مدل سال قبل مورد استفاده قرار می‌گرفت. توان این پیشرانه در مقایسه با قبل به میزان 4 اسب بخار افزایش داشته و گشتاور در عدد 250 نیوتن-متر ثابت مانده و از دور موتور 1500rpm در دسترس خواهد بود.

فولکس‌واگن پاسات
پیشرانه 2 لیتری نتوانست سریعتر بودن خود را در آزمایش‌های ما به اثبات برساند و در تستهای شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت و یک چهارم مایل توانست زمان‌های 8.1 و 16.1 ثانیه را به نفع خود ثبت نماید. این در حالیست که ارقام مذکور برای پاسات 1.8 لیتری به ترتیب 0.3 و 0.1 ثانیه کمتر است. شتاب گیری در حین حرکت هم چندان تفاوتی ندارد و پاسات دو لیتری توربوشارژ در این حالت هم کندتر عمل می‌نماید.

فولکس‌واگن پاسات
از نظر مصرف سوخت هم شرایط به نفع پیشرانه 1.8 لیتری است. میزان مصرف پیشرانه دو لیتری حین حرکت با سرعت 120 کیلومتربرساعت در بزرگراه معادل 6.53 لیتر بر صد کیلومتر بوده و این رقم برای نمونه 1.8 لیتری برابر 6.03 واحد است.
همچنین میزان مصرف سوخت رسمی پاسات دو لیتری در شهر، 9.4 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است.

فولکس‌واگن پاسات
بر خلاف انتظار، پاسات R-line با ظاهری اسپرت‌تر، چسبندگی کمتری از خود به نمایش گذاشت. این خودرو که به رینگ های 19 اینچی و لاستیک‌های مارک کانتیننتال مجهز شده بود، چسبندگی 0.85 جی را از خود به نمایش گذاشت. با ترمزگیری از سرعت 112 کیلومتربرساعت نیز در فاصله 53.03 متری متوقف شد. ارقام مذکور برای پاسات SE معادل 0.87جی و 51.2 متر است که برتری SE را در این قسمت نشان میدهد.

نکات دوست داشتنی


فضای پای صندلی‌های ردیف عقب پاسات 2018 یکی از برترین نقاط قوت این خودرو است. این خودرو از فضای پای حدودا یک متری بهره‌مند شده که باعث می‌شود راحت‌تر از جنسیس G90 در آن لم بدهید. صندلی‌های جلو نیز در مقابل یک داشبورد خوش ساخت ارگونومیک قرار گرفته‌اند. خلقیات جاده‌ای اصلاح شده به همراه شخصیت والای این خودرو، پاسات را مناسب مصارف روزانه نموده است.

نکات دوست نداشتنی


تفاوتی ندارد که کدام تریم باشد، پاسات ظاهر نسبتا بی‌نمکی دارد. طراحی داخلی آن نیز اگرچه کاملا کاربردی است اما هیجان‌انگیز نیست. موقعیت غربیلک فرمان و صندلی راننده هم اندکی با هم سازگاری ندارند. همچنین آن قدری که رانندگی با رقبایی همچون هوندا آکورد و مزدا6 جذاب است، نمی‌توان به همان اندازه از رانندگی با پاسات لذت برد. ارتقای حجم پیشرانه نیز بهبود خاصی را در این خودرو بوجود نیاورده است.


شایان ذکر است که با توجه به اخذ نمایندگی رسمی فولکس‌واگن از سوی شرکت ماموت‌خودرو و عرضه خودروی پاسات 2017 به بازار ایران، احتمال حضور نسخه جدید پاسات هم در کشورمان وجود خواهد داشت.

منبع: caranddriver

Let’s block ads! (Why?)

برای مطالعه ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *