معماری
خانه / خودرو و خودران / معرفی رسمی نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ، بزرگ‌تر، سبک‌تر، زیباتر

معرفی رسمی نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ، بزرگ‌تر، سبک‌تر، زیباتر

پس انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای فراوان طی مدتی طولانی، سرانجام فولکس‌واگن نسل سوم و کاملاً جدید کراس‌اوور لوکس توآرگ خود را رسماً طی رویداد خاصی در پکن رونمایی کرده است. نسل جدید این کراس‌اوور آلمانی روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با پورشه کاین، آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس مشترک است؛ اما با وجود استفاده از پلت‌فرم یکسان با پورشه کاین، فولکس‌واگن ادعا کرده است که تنها قطعهٔ بیرونی توآرگ جدید که با کاین مشترک است، شیشهٔ جلوی آن است.

به‌منظور افزایش فضای داخلی، ابعاد توآرگ رشد داشته است به‌گونه‌ای که حالا طول آن با 77 میلی‌متر افزایش به 4.87 متر و عرض آن با 44 میلی‌متر افزایش به 1.98 متر رسیده است اما ارتفاع آن 7 میلی‌متر کاهش داشته و حالا 1.70 متر ارتفاع دارد. این رشد ابعاد موجب افزایش فضای صندوق بار خودرو از 700 لیتر نسل قبلی به 810 لیتر شده است؛ اما با وجود این افزایش ابعاد بیرونی، به لطف استفاده از پلت‌فرم جدید و همین‌طور ترکیبی از آلومینیوم (48 درصد) و آنچه که فولکس‌واگن آن‌را فولاد با تکنولوژی بالا می‌خواند (52 درصد) در ساختار خودرو، وزن توآرگ جدید به میزان 106 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است.

نسل جدید توآرگ از طراحی کاملاً جدید و البته بسیار شیکی بهره‌مند شده که از شخیصت آفرود پیشینیان خود فاصله گرفته است. نمای جلویی خودرو به‌طور کامل نسبت به قبل متحول شده و با چراغ‌هایی که به جلوپنجره متصل شده‌اند تا حدودی سدان آرتئون را یادآوری می‌کند. چراغ‌های جلوی توآرگ از نوع تمام LED هستند اما نه LED معمولی بلکه این چراغ‌ها از نوع ماتریکس هستند که یکی از پیشرفته‌ترین چراغ‌ها در صنعت خودروسازی محسوب می‌شوند. در هریک از چراغ‌های خودرو تعداد 128 ال‌ایی‌دی وجود دارد که می‌توانند به‌طور مجزا فعال شوند و تا حدی قدرتمند هستند که فولکس‌واگن ادعا کرده می‌توانند شب را به روز تبدیل کنند.

در نمای عقبی توآرگ جدید اما تحول نمایی جلو دیده نمی‌شود و بیشتر شاهد تکامل نسبت به نسل قبلی هستیم تا انقلاب. در اینجا چراغ‌های باریکی دیده می‌شود که به چراغ‌های عقب آرتئون شباهت داشته و بازهم مثل آرتئون بین چراغ‌ها نام خودرو به‌وضوح درج شده است. در نمای جانبی نسل جدید توآرگ اما اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند خط شانه‌ای است که از بالای دستگیرهٔ درها عبور کرده است. یک لچکی ثابت کوچک هم در نزدیکی ستون A تعبیه شده است. تیپ‌های پایهٔ توآرگ جدید از رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی برخوردارند که نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده‌اند درحالی‌که در تیپ‌های بالایی رینگ‌های آلیاژی عظیم 21 اینچی ارائه می‌شود. به‌طورکلی نسل سوم توآرگ از استایل زیبایی برخوردار است که تا حدودی جسورانه و البته قابل‌تحسین است.

هرچند توآرگ جدید در بیرون بسیار زیبا و جذاب شده است اما شاید داخل آن حتی از بیرون هم جذاب‌تر باشد. در اینجا فولکس‌واگن سیستمی تحت عنوان کابین نوآورانه را ارائه کرده که شامل یک نمایشگر 12 اینچی تمام دیجیتالی برای صفحه آمپر می‌شود؛ اما این تنها ویژگی برجستهٔ کابین توآرگ جدید نیست چراکه در میانهٔ داشبورد هم یک صفحه‌نمایش عظیم 15 اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. این دو نمایشگر زیر یک پوشش شیشه‌ای واحد قرار گرفته و با هم ادغام شده‌اند. البته نمایشگر 15 اینچی صرفاً در تیپ‌های بالایی توآرگ ارائه می‌شود.

اما برای ایجاد فضای کافی جهت نصب این نمایشگر بزرگ، طراحان فولکس‌واگن مجبور شده‌اند دریچه‌های تهویهٔ میانی را در ارتفاعی بسیار پایین در کنسول مرکزی تعبیه کنند؛ اما از سوی دیگر اکثر قسمت‌ها و ویژگی‌های خودرو از طریق این صفحه‌نمایش کنترل می‌شوند و بنابراین تعداد دکمه‌های فیزیکی به حداقل رسیده است؛ اما غیر از ارائهٔ صفحه‌نمایش بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، فولکس‌واگن تکنولوژی‌ها و تجهیزات زیادی را هم برای کراس‌اوور لوکس خود در نظر گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ماساژور و تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم صوتی 730 وات با 14 بلندگو، تهویهٔ مطبوع چهار منطقه‌ای، بزرگ‌ترین سقف پانورامای کشویی در بین محصولات فولکس‌واگن و سیستم دید در شب اشاره کرد.

در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز توآرگ جدید کاملاً قدرتمند عمل کرده و به سیستم‌هایی چون دستیار ترافیک، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری خودکار و… مجهز شده است. البته بسیاری از این سیستم‌ها به‌صورت آپشن و با پرداخت مبلغ اضافی ارائه می‌شوند. از سوی دیگر، در بخش فنی و سواری هم فولکس‌واگن سیستم‌ها و ویژگی‌های زیادی را برای این کراس‌اوور جدید در نظر گرفته است که در ادامه به معرفی تعدادی از آن می‌پردازیم.

به‌منظور بهبود کیفیت سواری و پویایی خودرو در جاده، توآرگ به رول بار فعال مجهز شده و همچنین تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها نیز به‌صورت یک آپشن برای آن ارائه شده است. سیستم چهارچرخ محرک ماشین نیز دارای یک دیفرانسیل مرکزی قابل قفل شدن است و پنج حالت رانندگی مختلف هم به‌صورت استاندارد برای آن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، یک پکیج آفرود هم برای توآرگ جدید قابل سفارش است که چهار حالت رانندگی دیگر را به حالات استاندارد اضافه می‌کند. این در حالی است که سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم به‌صورت استاندارد ارائه شده است.

فولکس‌واگن نسل جدید توآرگ را در ابتدا با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد کرد که شامل یک نمونهٔ بنزینی و یک نمونهٔ دیزلی می‌شود. پیشرانهٔ دیزلی از نوع 3 لیتری V6 توربوشارژ است که با دو سطح قدرت مختلف 230 اسب بخار و 285 اسب بخار ارائه می‌شود. موتور بنزینی هم مثل نمونهٔ دیزلی از نوع 3 لیتری V6 توربو است که 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور از اواخر پاییز آینده در اروپا قابل سفارش خواهد بود.

اما غیر از این دو موتور شش سیلندر، در آینده یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 دیزلی با 420 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور هم به‌عنوان پرچم‌دار، به لیست پیشرانه‌های توآرگ اضافه خواهد شد. به‌احتمال‌زیاد، این همان پیشرانهٔ آئودی SQ7 است. علاوه بر این، سازندهٔ آلمانی برای نسل جدید توآرگ یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم در نظر گرفته است که مجموع خروجی آن برابر با 367 اسب بخار قدرت بوده و بُردی تمام الکتریکی معادل 60 کیلومتر را فراهم می‌کند. البته این قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی از اواخر سال آینده صرفاً در چین ارائه خواهد شد و هنوز تاریخ عرضهٔ آن در اروپا اعلام نشده است.

به‌طورکلی، نسل سوم توآرگ که پرچم‌دار بلندقامتان فولکس‌واگن در اروپا محسوب می‌شود، تغییرات و پیشرفت‌هایی بسیار کلی را تجربه کرده و سازندهٔ آلمانی سعی نموده آن‌را به کراس‌اوورهای پریمیوم نزدیک کند. دو نسل پیشین این کراس‌اوور آلمانی نزدیک به یک میلیون دستگاه فروش داشته‌اند و حالا نسل سوم هم قصد دارد راه موفقیت‌آمیز آن‌ها را ادامه دهد. البته همان‌طور که پیش‌تر مشخص شده بود، توآرگ در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد چراکه مدل‌های تیگوآن و اطلس جای آن‌را در آمریکا پُر کرده‌اند. توآرگ در اروپا اما از تابستان امسال عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود با توجه به تجهیز به فناوری‌هایی پیشرفته و قرارگیری در بخش خودروهای پریمیوم، قیمت آن افزایش داشته باشد.

[دانلود ویدئو ]

Let’s block ads! (Why?)

برای مطالعه ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *