فصل جدید مسابقات فرمول یک 2018 با رقابتی بهدوراز هیجان در پیست ملبورن استرالیا آغاز شد. لوئیس همیلتون که توانسته بود پول پوزیشن را از آن خود کند، مسابقه را از خط نخست و جلوی رانندگان فراری آغاز کرد.
درحالیکه تا نیمه مسابقه به نظر میرسید لوئیس همیلتون با فاصله خوبی که در جلوی مسابقه و جلوی رایکونن باز کرده، بتواند نخستین قهرمانی فصل را از آن خود کند، سرنوشت، داستان دیگری برای او رقم زد.
بعد از پیت استاپ خوب رایکونن، خروج مگنوسن و سپس گروژوان از تیم هاس به علت مشکلی که در پیت برای آنها رخ داد، روند مسابقه دچار تغییر شد. فتل که تا این زمان رفتن به پیت را به تأخیر انداخته بود، با ورود سیفتی کار مجازی، از فرصت نهایت استفاده را برده و توانست جلوی همیلتون خارج شود. این خوششانسی تا پایان مسابقه با چالشی همراه نبود و یک قهرمانی آسان برای فتل را در همین شروع کار رقم زد.
کیمی رایکونن در اواخر مسابقه توانسته بود به همیلتون هم نزدیک شود اما سرانجام در مقام سومی باقی ماند.
تغییرات جدید خودروها ازجمله پهنتر شدن لاستیکها باعث شدهاند که در پیستهایی نظیر ملبورن، کمتر شاهد سبقتهایی تماشایی باشیم. این موضوع در این مسابقه نیز بهخوبی دیده شد. بوتاس، همتیمی همیلتون نیز نشان داد که بعد از تصادف روز گذشته در تعیین خط، محتاطتر شده و بیشتر به دنبال حفظ خودروی خود است. بوتاس با چند سبقت نهایتاً در رتبه هشتم مسابقه را به پایان برد. درعینحال آلونسو یک روز خوب را بعد از فصلی ناامیدکننده برای مک لارن رقم زد و با موتور جدید رنو توانست پشت سر تیمهای پیشتاز این مسابقه، رتبه پنجم را به دست آورد. آلونسو همچنین از سوی تماشاگران بهعنوان برترین راننده انتخاب شد.
ورشتاپن نیز که در چند نقطه عملکردی بیپروا را از خود نشان داده بود، کمتر از حد انتظار ظاهر شد و حتی رتبه پنجمی خود را نیز به علت سبقت ممنوع در زمان حضور سیفتی کار از دست داد. همتیمی او ریکیاردو در خانه خود توانست مثل همیشه با حفظ روند خوب خود، در پایان مسابقه در رتبه چهارم قرار گیرد.
امسال را میتوان زمانی برای رقابتهای نزدیکتر تیمها ارزیابی کرد. خودروها از نظر فنی بسیار نزدیک به هم شدهاند و از سویی عواملی چون شانس و خود رانندهها میتوانند تأثیرگذاری بالاتری در نتایج ایفا کنند. مسابقه بعدی در 19 فروردین و در چین برگزار میشود.