معماری
خانه / خودرو و خودران / چرا تویوتا GT86 هرگز نباید توربو شود؟!

چرا تویوتا GT86 هرگز نباید توربو شود؟!

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که عموم مردم به تویوتا GT86 و سوبارو BRZ وارد می‌کنند وجود پیشرانه‌ای است که قدرت و گشتاور کافی ندارد.


راه‌حل واضح برای این مشکل استفاده از سیستم‌هایی نظیر توربوشارژر و سوپرشارژر است. یک توربوی کوچک می‌تواند گشتاور بیشتری را تولید کند و البته که ما هم هرگز با این موضوع مخالف نیستیم و اتفاقاً از وجود آن استقبال می‌کنیم اما…


تویوتا مکرراً استفاده از پرخوران برای این محصول جوان‌پسند را رد کرده و بخشی از آن به خاطر نگرانی‌ها درباره به هم خوردن توازن بوده و بخشی نیز به خاطر هدف طراحی خاص GT86 می‌باشد. این یک محصول سنتی، سبک‌وزن، در دسترس و با استعداد بوده که به نوعی شبیه مزدا MX-5 نیز است.


هیچ فردی نمی‌تواند در خوب بودن این فرمول شبهه ایجاد کند. میاتا بیش از یک میلیون فروش را ثبت کرده و در طول زمان قدرت و استحکام بیشتری به دست آورده است. این یک نابغه محض است… در تئوری. این خودرو شما را شیفته رانندگی می‌کند، خودرویی که همانند یک سلاح جنگی کوچک بوده و شیوه رانندگی سنتی را به بهترین شیوه ارائه می‌کند.


همین دلیل حداقل برای ما کافی است. سرزنده بودن چنین خودروهایی سریعاً به پوست و گوشت و خونتان نفوذ کرده و استفاده از توربو را بی‌معنی می‌کند.

2015 Toyota GT86 Aero
خب بیایید فکر کنیم تویوتا GT86 یا سوبارو BRZ برای چه چیزی ساخته شده‌اند. این خودروها دقیقاً برای آن چیزی که می‌خواهید ساخته شده‌اند، یک خودروی دریفت یا هم اسباب‌بازی جذاب در پیست. شاید هم پادشاه سفارشی‌سازی و یا یک موشک جاده‌ای سریع برای شرمنده کردن دیگران در تفریح‌های آخر هفته. اضافه کردن توربو به این خودرو هزینه‌ای بی‌فایده برای افرادی است که می‌خواهند روش خود را به پیش ببرند.


دوباره به MX-5 نگاه کنید. این خودرو جشن فروش بالای خود بدون توربو را برگزار می‌کند. بسیار از افراد هنوز هم مزدا را به آبارث 124 اسپایدر که گشتاور زیادی دارد ترجیح می‌دهند. مزدا بهترین انتخاب است. GT86 هم همین انتخاب را پیش رویتان قرار می‌دهد.

آخرین بحث به قیمت مربوط می‌شود. GT86 ارزان نیست. یک زمانی در نسخه بسیار لو آپشن Priomo ادیشن بهایی زیر 22500 پوند داشت که البته آن‌هم به سال 2015 بازمی‌گردد؛ اما تنها تعداد انگشت‌شماری از این خودرو وارد بازار بریتانیا شد. در سال 2018 شما باید به قیمت 27 هزار پوندی فکر کنید. اگر GT86 توربو داشته باشد احتمالاً قیمت 30 هزار پوندی خواهد داشت که خب پول یک آئودی TT است.

Facelifted Toyota GT86
فروش این خودرو در بازار امروز نیز خیلی بالا نیست و قیمت بالاتر از 30 هزار پوند باعث خواهد شد GT86 یک برادر جدید برای فروشنده‌ها باشد. هیچ‌کسی به ایجاد چنین وضعیتی علاقه‌مند نیست.

ما می‌گوییم تویوتا GT86 همین‌طوری هم عالی است. به‌صورت استاندارد فوق‌العاده بوده و البته زیرساختی ایده آل برای بهبود بیشتر محسوب می‌شود. GT86 توانایی‌های زیادی دارد. این خودرو برای شما همانند یک بچه خواهد بود. با آن بزرگ می‌شوید، بازی می‌کنید، هرجایی می‌روید و اگر از پیشتان برود دلتان برای آن بسیار تنگ خواهد شد…

منبع: carthrottle

Let’s block ads! (Why?)

برای مطالعه ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *