معماری
خانه / خودرو و خودران / جنگ خونین! پورشه 911 GT2 RS در برابر فراری 488 پیستا

جنگ خونین! پورشه 911 GT2 RS در برابر فراری 488 پیستا

فراری 488 پیستا که به‌تازگی معرفی شده است، به قدرتمندترین پیشرانهٔ هشت سیلندر جاده‌ای تاریخ فراری مجهز است و با استایل مختص پیست و عملکرد فوق‌العادهٔ خود، بلافاصله چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. بااین‌حال در بخش سوپراسپرت‌های مسابقه‌ای، یک رقیب تازه‌نفس و البته خطرناک دیگر هم حضور دارد که آن پورشه 911 GT2 RS است. همانند فراری، این ساختهٔ پورشه هم نشان‌دهندهٔ اوج کاری است که یک شرکت با اصلاح کامل یک محصول موجود می‌تواند انجام دهد؛ بنابراین قصد داریم این دو اعجوبهٔ وحشی را به جان هم دیگر انداخته و نبردی خونین بین آن‌ها راه بیندازیم.

استایل ظاهری

زیبایی یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و بنابراین در این رابطه نمی‌توان بین این دو سوپراسپرت قضاوت کرد. بااین‌حال این ماشین‌ها عملکرد فوق‌العادهٔ خود را با روش‌های بسیار متفاوتی به نمایش گذاشته‌اند زیرا در فراری به‌غیراز یک ورودی هوای بزرگ روی کاپوت و دیفیوزر برجسته‌تر عقب، ممکن است که فرد معمولی سریعاً متوجه نشود که این یک فراری قدرتمندتر و اسپرت‌تر است اما در همین حال، ورودی‌های هوای بسیار بزرگ، گلگیرهای برجسته و بال غول‌پیکر عقب، بلافاصله به یک شخص معمولی نشان می‌دهند که GT2 RS یک 911 وحشی است که برای سرعت‌های بالا آماده شده است.

مشخصات فنی

فراری 488 Pista

پورشه 911 GT2 RS

پیشرانه 3.9 لیتری V8 3.8 لیتری H6
تنفس بای‌توربو بای‌توربو
قدرت 720 اسب بخار 700 اسب بخار
گشتاور 700 نیوتن متر 750 نیوتن متر
شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه 2.8 ثانیه
شتاب صفر تا دویست 7.6 ثانیه 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت 340 کیلومتر/ساعت 340 کیلومتر/ساعت
وزن 1280 کیلوگرم 1440 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 0.56 اسب بخار/کیلو 0.48 اسب بخار/کیلو
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه

جدول بالا نشان می‌دهد که چطور به طرز شگفت‌انگیزی اعداد و ارقام فنی و عملکردی فراری 488 پیستا و پورشه 911 GT2 RS به هم نزدیک است. بااین‌حال هرچند در اکثر آیتم‌ها برتری با فراری است اما صاحبان پورشه نیز هیچ دلیلی برای خجالت کشیدن از عملکرد خودروی‌شان نخواهند داشت. البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که وجود دو سیلندر بیشتر در موتور فراری کمک بزرگی به برتری جزئی آن نسبت به پورشه کرده است. در بخش عملکرد اما دو خودرو در زمانی یکسان یعنی ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسند اما در رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت فراری سریع‌تر است تا اینکه نهایتاً هردو ماشین به حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کنند.

اما بزرگ‌ترین مزیت فراری نسبت به پورشه وزن کمتر آن است چراکه اسب سرکش ایتالیایی‌ها 160 کیلوگرم سبک‌تر از پورشه است. این موضوع به تبحر مهندسین فراری بازمی‌گردد که توانسته‌اند وزن 488 پیستا را به میران 90 کیلوگرم نسبت به 488 استاندارد کاهش دهند. سؤال بزرگ در مورد 488 پیستا اما قیمت آن است چراکه عمدتاً فراری قیمت محصولاتش را به‌صورت عمومی اعلام نمی‌کند و به نظر نمی‌رسد که این رویه در مورد پیستا هم تغییر کند. در مقابل پورشه اما هیچ مشکلی بابت اعلام قیمت 911 GT2 RS ندارد. قیمت پایهٔ این اعجوبهٔ آلمانی از 294,250 دلار آغاز شده و با سفارش تمامی آپشن‌ها نهایتاً به 359,670 دلار می‌رسد.

منبع: Motor1

Let’s block ads! (Why?)

برای مطالعه ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *