معماری
خانه / خودرو و خودران / بررسی تویوتا هایلندر 2018

بررسی تویوتا هایلندر 2018

افرادی که به دنبال خرید یک خودروی خانوادگی هستند، عمدتاً رو به اتومبیل‌های شاسی‌بلند هفت نفره یا سه ردیفه خواهند آورد. تویوتا هایلندر یکی از بهترین گزینه ها در این سگمنت محسوب می‌شود. منطق افرادی که این خودرو را در صدر لیست گزینش خود قرار داده‌اند، بر دو دلیل اصلی استوار است: یکی کیفیت بالای محصولات برند تویوتاست که این کمپانی را به پرفروش‌ترین خودروساز مستقل تبدیل نموده و دیگری تجهیز نمودن هایلندر به مجموعه‌‌ای از تجهیزات ایمنی آن هم به طور استاندارد است که در سایر وسایل نقلیه مشابه، تنها با پرداخت هزینه مازاد بر قیمت پایه خودرو قابل سفارش هستند. بنابراین اگرچه ممکن است تویوتا هایلندر اندکی قدیمی به نظر برسد اما هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

قیمت: 7 از 10

تویوتا هایلندر 2018
تویوتا هایلندر 2018 با دارا بودن بهای 31,030 دلاری از قیمتی مشابه سایر شاسی بلندهای سه ردیفه برخوردار شده با این تفاوت که تجهیزات ایمنی پیشرفته موسوم به TSS-P، به صورت استاندارد در نسخه پایه تویوتا هایلندر موجود بوده و احتیاج به پرداخت هزاران دلار اضافه به منظور نصب آنها بر روی خودرو نیست. ضمنا بسیاری از امکانات ایمنی موجود در نسخه پایه تویوتا هایلندر، تنها در تریم‌های سطح بالای محصولات رقیب قابل سفارش بوده و اصلا در نسخه پایه‌ی این خودروها یافت نخواهند شد.
نمونه مورد بررسی در این مقاله از نوع XLE میان‌رده چهارچرخ محرک بوده و قیمت آن از 38,920 دلار برای مدل دیفرانسیل جلو و 40,380 دلار برای نسخه چهارچرخ محرک شروع می‌شود. همچنین سیستم سرگرمی Blu-ray DVD با قیمت 960 دلار، تنها آپشن اضافه شده از سوی شرکت سازنده بر روی این خودرو است. لازم به ذکر است که محصولات مشابه تولید شده توسط سایر خودروسازان با یک چنین سطحی از امکانات، چیزی در حدود ۵۰ هزار دلار برای مشتری هزینه در بر خواهد داشت.

طراحی ظاهری: 5.3 از 10

تویوتا هایلندر 2018
تویوتا آخرین بار ۴ سال پیش هایلندر را دستخوش بازطراحی نمود؛ اگر این مسئله را در کنار موضوع فروش بالای این خودرو قرار دهیم، متوجه می‌شویم که از نظر ظاهری با یک خودروی بسیار آشنا طرف هستیم. درضمن هایلندر در سال ۲۰۱۶ مورد به روزرسانی واقع شد. با این تفاسیر ظاهر هایلندر اگرچه ضرورتا قدیمی و از مدافتاده به نظر نمی رسد اما نکته هیجان‌انگیزی نیز در رابطه با آن نمی‌توان بیان نمود.

راحتی و طراحی داخلی: 6.5 از 10

تویوتا هایلندر 2018
داخل کابین هایلندر بیشتر از آنکه زیبا باشد جنبه کاربردی دارد. تزیینات قهوه‌ای‌رنگ به همراه دوخت قهوه‌ای صندلی‌ها چندان جلوه زیبایی نداشته و ساعت دیجیتال تعبیه شده بالای داشبورد تا حد زیادی قدیمی و دمُده به نظر می‌رسد.
نگهدارنده‌های بزرگ فنجان، تعداد زیادی پورت USB و مخزن بزرگ میانی که برای قراردادن اشیای مختلف بسیار کاربرد دارد، فضای داخلی کابین هایلندر را مطلوب رانندگی روزانه نموده‌اند. همچنین یک بخش کشویی فرم در قسمت میانی و کناری داشبورد برای قرار دادن اشیای مختلف تعبیه شده که بسیار مفید و کاربردی است.
از نظر آسایش و راحتی سرنشینان نیز کمبودی در صندلی‌های ردیف اول و دوم مشاهده نمی‌شود.
در طی رانندگی ۱۲ ساعته که با این خودرو انجام دادیم صندلی‌های جلو کاملاً راحت و خوش‌نشست بودند. برخلاف ردیف‌های اول و دوم، صندلی‌های ردیف سوم حتی برای نوجوانان نیز راحت نبوده و هایلندر از این منظر مشابه خودروهایی همچون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو است.

فناوری: 3.3 از 10

کمترین نمره هایلندر را به بخش فناوری‌ها و تجهیزات کابین آن اختصاص داده‌ایم. سیستم اطلاعات سرگرمی، با آن گرافیک سطح پایینش، قدیمی به نظر رسیده و توانایی‌های آن محدود است. بسیار عجیب است که در سال 2018 میلادی، اپل کارپلی و اندرویداتو برای یک خودروی جدید عرضه نشود؛ متاسفانه هایلندر مانند بسیاری دیگر از محصولات تویوتا، به این ضعف بزرگ دچار است.

همچنین سوالی که در رابطه با فناوری‌های به کار رفته در کابین هایلندر به ذهن خطور می‌کند این است که سیستم سرگرمی بلو-ری DVD که در صندلی‌های ردیف دوم نصب شده، چه کمکی به سرگرم نمودن کودکان این دوره می‌نماید در حالی که به انواع تبلت و گوشی هوشمند مجهز هستند.
همچنین با وجود ۵ پورت usb، هیچکدام در ردیف سوم قرار ندارند.

هندلینگ و پرفورمنس: 6.9 از 10

تویوتا هایلندر 2018
عملکرد سیستم تعلیق هایلندر از نظر تطبیق‌پذیری بسیار مناسب بوده و این خودرو از کیفیت سواری مناسبی برخوردار گشته است، هرچند که کاملاً راحت و مایه آسایش هم نیست. هندلینگ خودرو بهتر از آن چیزی بود که انتظار داشتیم و سفتی غربیلک فرمان متناسب با سرعت حرکت خودرو تغییر مینماید. پیشرانه V-6 به حجم 3 لیتر که توان خروجی آن معادل 295 اسب بخار بوده و گشتاور حاصل نیز مساوی 357 نیوتن متر است، هایلندر را به یکی از قدرتمندترین کراس‌اوورهای شش سیلندر بدل نموده است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سوی چرخ‌ها را بر عهده دارد. ظرفیت یدک کشی این خودرو برابر 2268 کیلوگرم است که اگرچه رقم مطلوبیست اما همتراز با توان یدک کشی خودروهای رقیب محسوب می‌شود.

مشخصه های ایمنی: 8.9 از 10

تویوتا هایلندر 2018
اگر امنیت خانواده برای شما در اولویت قرار دارد، پس تویوتا هایلندر همان چیزی است که به دنبالش می گردید. (Toyota Safety Sense-P (TSS-P مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی مدرن است که به طور استاندارد بر روی همه نسخه‌های هایلندر نصب شده است. این پکیج شامل مواردی همچون: هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل رادار-پایه، ترمز خودکار اضطراری و نور بالای خودکار، است.
همچنین نسخه XLE و تریم‌های بالاتر از آن به طور پیش‌فرض از سیستم‌های هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر بهره‌مند خواهند بود. دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب نیز در بالاترین تریم قابل ارائه هستند.

مصرف سوخت: 7 از 10

تویوتا هایلندر 2018
میزان مصرف سوخت این خودرو در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب معادل 11.7، 9 و 10.7 لیتربرصد کیلومتر است که درست در راستای مصرف سایر رقبا قرار داشته و از این جهت، از برتری خاصی در قیاس با رقبا برخوردار نبوده و با توجه به وزن 2025 کیلوگرمی این خودرو کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

منبع: motor1

Let’s block ads! (Why?)

برای مطالعه ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *