معماری
خانه / خودرو و خودران / معرفی فیس‌لیفت شورولت کامارو، چهرهٔ تازه، ویژگی‌های جدید

معرفی فیس‌لیفت شورولت کامارو، چهرهٔ تازه، ویژگی‌های جدید

شورولت نسخه فیس‌لیفت شده کامارو را با عملکرد بهتر، راحتی بالاتر و سیستم‌های ایمنی فعال معرفی کرده است. در این فیس‌لیفت ظاهر خودرو به‌ویژه قسمت جلویی آن تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است که به گفتهٔ شورولت بخشی از این تغییرات به‌منظور بهبود عملکرد ماشین ایجاد شده است چراکه ورودی‌های هوای درون جلوپنجره، کاپوت و سپر جلو در راستای بهبود جریان هوا طراحی شده‌اند و حالا هم اجزاء داخلی بهتر خنک می‌شوند و هم آئرودینامیک خودرو بهبود یافته است.

همان‌طور که گفته شد در نمای جلویی کامارو 2019 شاهد طراحی جدیدی هستیم که این طراحی در مدل‌های LS و RS با مدل SS متفاوت است. به‌طورکلی دماغهٔ کامارو با چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جدید تغییرات زیادی را تجربه کرده که ظاهری تهاجمی‌تر به آن بخشیده و آن‌را از نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت کاملاً متمایز کرده است. مدل SS اما از جلوپنجرهٔ جدیدی برخوردار شده که به‌صورت یکپارچه تا درون سپر جلو ادامه پیدا کرده و با دیگر مدل‌ها متفاوت است. همچنین این مدل از چراغ‌های LED اضافه‌ای هم سود می‌برد که در بخش بالایی سپر، زیر چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند.

2019 شورولت کامارو

علاوه بر این، کامارو SS جدید برای اولین بار به Flowtie یا لوگوی توخالی هم مجهز شده که جریان هوای ورودی به موتور را 2.5 مترمکعب در هر دقیقه افزایش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد مدل SS نیز می‌توان به ورودی هوای روی کاپوت و پرده‌های هوای داخل سپر جلو اشاره کرد. در نمای عقبی تمامی مدل‌های کاماروی جدید هم تغییرات نسبتاً قابل‌توجهی صورت گرفته که مهم‌ترین آن‌ها تغییر چراغ‌های عقب است که گرافیک داخلی آن‌ها، چراغ‌های نسل پنجم کامارو را یادآوری می‌کند. در این قسمت هم برای مدل‌های SS و RS طرح خاصی در نظر گرفته شده است. دیگر تغییرات بیرونی فیس‌لیفت کامارو نیز شامل ارائهٔ رنگ‌های جدید و همین‌طور رینگ‌های 20 اینچی جدید می‌شود.

در داخل اما شورولت به انجام چند به‌روزرسانی جزئی بسنده کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به آپشن‌های نورپردازی جدید و ارائهٔ آینهٔ عقب دوربینی به‌صورت استاندارد در مدل‌های بالایی SS و ZL1 اشاره کرد. کاماروی جدید همچنین از نسخهٔ جدیدی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شورلت نیز برخوردار شده که مشابه یک گوشی هوشمند یا تبلت عمل می‌کند. این سیستم که به‌صورت استاندارد از طریق یک نمایشگر هفت اینچی و به‌صورت سفارشی توسط یک نمونهٔ هشت اینچی ارائه می‌شود، از ویژگی‌هایی چون امکان شخصی‌سازی پیشرفته، ناوبری و قابلیت تشخیص صدا برخوردار است. ازجملهٔ دیگر بهبودهای این سیستم نیز می‌توان به گرافیک بهتر، اتصال بلوتوث بهتر و ارائهٔ برنامه‌های بیشتر اشاره کرد. از سوی دیگر، برای کامارو هشدار برخورد جلو و سیستم پیشرفتهٔ ضبط عملکرد نیز ارائه شده است.

مهم‌ترین تغییر فنی کامارو 2019 اما ارائهٔ گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک با لانچ کنترل سفارشی برای مدل SS است. البته برای این مدل همچنان گیربکس شش سرعتهٔ دستی نیز قابل انتخاب است؛ اما فعلاً هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا کامارو SS جدید افزایش قدرتی را تجربه کرده یا نه مطرح نشده است. از سوی دیگر، درحالی‌که پیش‌ازاین پکیج 1LE فقط برای مدل‌های RS، SS و ZL1 ارائه می‌شد، حالا برای اولین بار این پکیج برای مدل چهار سیلندر توربو هم ارائه شده است. این مدل مثل قبل از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 275 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

کامارو توربو 1LE اما صرفاً با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود درحالی‌که تعلیق خاصی با کمک‌فنرهای سفارشی و میله‌های تثبیت‌کنندهٔ قطورتر نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دیگر ویژگی‌های این مدل هم شامل ترمزهای برمبو، توزیع وزن نزدیک به 50-50، انتخاب‌گر حالات رانندگی با حالت‌های اسپرت، پیست و رقابت، غربیلک فرمان D شکل استاندارد با روکش جیر، صندلی‌های ریکارو، دسته‌دندهٔ پوشیده با جیر و پکیج شاسی سفارشی مدل RS 1LE می‌شود. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ شورلت کامارو از اواخر امسال با مدل 2019 برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو ] [دانلود ویدئو ]

Let’s block ads! (Why?)

برای مطالعه ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *