معماری
خانه / خودرو و خودران / فیس‌لیفت کدام ماسل‌کار بهتر است؟ کامارو یا موستانگ؟

فیس‌لیفت کدام ماسل‌کار بهتر است؟ کامارو یا موستانگ؟

شورلت کامارو و فورد موستانگ رقبای دیرینه‌ای هستند و همچنین شباهت‌های زیادی هم باهم دارند به‌گونه‌ای که هردو دیفرانسیل عقب هستند، هردو در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید می‌شوند، هردو پیشرانه‌های چهار سیلندر و هشت سیلندر را ارائه می‌کنند و نهایتاً هردو به‌تازگی فیس‌لیفت ناخوشایندی را تجربه کرده‌اند. حال قصد داریم در این مطلب فیس‌لیفت این دو ماسل کار را باهم مقایسه کنیم.

در ابتدا موستانگ مورد فیس‌لیفت قرار گرفت و در ژانویهٔ 2017 معرفی شد. در این فیس‌لیفت می‌توان گفت تقریباً تمامی تغییرات صرفاً در نمای جلویی خودرو انجام گرفته است. نظرات در رابطه با فیس‌لیفت موستانگ بسیار متفاوت است تا جایی که برخی آن‌را بهترین طراحی موستانگ طی چند دههٔ اخیر می‌دانند و برخی معتقدند این یکی از زشت‌ترین موستانگ‌های تاریخ است. درهرحال طی این فیس‌لیفت، در جلوپنجرهٔ موستانگ تجدیدنظر شده، اسپلیتر جلو تغییر کرده و سپر جلو هم با ورودی‌های هوای جدید اصلاح شده است. طراحان همچنین در گرافیک داخلی چراغ‌های جلو تجدیدنظر کرده‌اند، گلگیرها را بروز کرده‌اند و یک کاپوت جدید را هم برای موستانگ طراحی نموده‌اند؛ اما خوشبختانه در بخش عقبی خودرو تغییرات چندانی صورت نگرفته و به تغییراتی جزئی در چراغ‌ها و همین‌طور طراحی مجدد سیستم اگزوز در مدل GT بسنده شده است.

در همین حال، طراحان شورولت نیز به این نتیجه رسیدند که پس از چند سال وقت آن رسیده که کامارو را به اتاق جراحی ببرند؛ اما متأسفانه این تغییرات مانند یک فیس‌لیفت احساس نمی‌شود بلکه به نظر می‌رسد که چهرهٔ هماهنگ کامارو را به هم ریخته باشند. فیس‌لیفت کامارو هفتهٔ گذشته رونمایی شد و عمدتاً واکنش‌هایی منفی را در پی داشت. شورلت اما طراحی کامارو 2019 را بر پایهٔ عملکرد و همین‌طور متمایز می‌داند. شورلت می‌گوید این تغییرات که بیشتر در دماغه، جلوپنجره و کاپوت صورت گرفته است، به‌منظور بهبود جریان هوا و همین‌طور کاهش ضریب آئرودینامیک و بهبود خنک‌کنندگی موتور انجام شده است.

بااین‌حال به‌طورکلی تغییرات فیس‌لیفت کامارو چندان بد نیست چراکه طراحان مدل‌های مختلف این خودرو را با ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد ارائه کرده‌اند. بااین‌وجود طراحی اسپرت‌ترین عضو فعلی خانوادهٔ فیس‌لیفت کامارو یعنی مدل SS چندان جالب از کار درنیامده است زیرا به نظر می‌رسد دماغهٔ آن بریده شده است. این موضوع درنتیجهٔ طراحی قسمت تقریباً عمودی بزرگی ایجاد شده که درون آن ورودی‌های هوای زیادی تعبیه شده است. در این بخش همچنین نوار مشکی‌رنگ باریکی هم وجود دارد که لوگوی توخالی شورلت در آن کار شده و این وضعیت نه‌چندان جالب را تشدید کرده است. علاوه بر این، طراحان شورلت تغییراتی را در قسمت‌های دیگر کامارو هم انجام داده‌اند که شامل چراغ‌های جدید عقب به همراه دیفیوزر و سر اگزوزهای دوتایی می‌شود.

درنهایت می‌توان گفت هردو شرکت فورد و شورلت می‌توانند به خاطر ارائهٔ چنین طراحی‌هایی در موستانگ و کامارو به دلایل مختلفی اشاره کنند اما نکتهٔ مهم این است که هیچ‌کس خودروهای عضلانی را به خاطر کاربردی بودن آن‌ها خریداری نمی‌کنند بلکه ماسل کارها به خاطر رانندگی سرگرم‌کننده و استایل زیبا و باابهت خریداری می‌شوند که ویژگی دوم در فیس‌لیفت موستانگ و کامارو کمتر دیده می‌شود.

منبع: CarScoops

Let’s block ads! (Why?)

برای مطالعه ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *